Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svampigt träd.., Ska man vara orolig?
          kryddan
          Inlägg 24-09-2003, 18:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem nr: 1 716

Har någon lust att titta in på mitt album - "Vad är det här" och se på trädbilden?? unsure.gif Stort träd (alm???) som står rätt nära huset.. vill inte ha det närmare om man säger så sad.gif

--------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kryddan
          Inlägg 08-10-2003, 11:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem nr: 1 716

Tja, det bidde inga bilder eftersom kameran blivit bortglömd de senaste besöken, men jag kan ge en lite rapport iallafall: Jag tittade närmare på "hålet" i mitten av trädet. Det var fyllt med "sågspån" och massa små tusenfotingaktiga kryp, och svampar. Jag tog mig inte ner till botten, men det kändes som att hålet bara fortsatte rätt ner. När jag tittade på barken runt om stammen var den lös på massor av ställen, petade man lite på den ramlade den av och under var fler små insekter och mjukt träd sad.gif

Antar att det betyder att trädet inte bör stå kvar... Det har inte varit så enkelt att få fatt i en arborist som vill åka ut till vår avkrok heller wacko.gif

Så dessvärre får vi väl istället försöka få fatt i någon som kan fälla det. Vågar inte ge oss på det själva eftersom det kan falla rätt in i huset om det faller åt fel håll.

--------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 05:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon