CITAT (Merlin @ 05-02-2007, 16:28)
Man blir nog inte rik på att sälja salvor och cremer - dessutom måsta man vara farmaceutiskt kunnig. Jag har växt upp med örter och örtlära för vi har det i släcken och min svägerska är dessuom farmaceut om frågor skulle dyka upp angående exempelvis hur vissa ämnen interagerar. Men jag tror att det finns ett behov av alternativ hudvård i Sverige, intresset finns ju redan. Däremot tycker jag att priserna är för höga, det är klart att råvaruleverantörerna, burktillverkaren, hudvårdsmedelstillverkaren och försäljaren (och skatteverket

) ska ha betald men priserna är hutlösa ändå.
Självklart ska man veta vad man pysslar med när man ger sig in på att hålla på med sådant kommerciellt
Det är ju många som sitter på drömmar om att starta eget i ört-branschen. Jag har läst en del "success stories" om folk som har lyckats, men det verkar som att de alltid glider över på "tråkig" massproduktion förr eller senare, eller lyckas profilera sig som "lyxprodukter". Jag skulle själv inte kunna ge mig in på att tillverka tvål eller hudvårdsprodukter, då jag pga känslig näsa skulle behöva profilera mig på parfymfria produkter (där större mängder örter också skulle räknas som "parfym") och det blir inte speciellt spännande. Jag är mest bara nyfiken på hur marknaden egentligen ser ut