Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> ORO!, Våxter mot oro.
          xm1
          Inlägg 09-02-2007, 15:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 9 070

Finns det någon som känner till någon växt man kan använda för att dämpa oro/ångest i stället för att hänga ut sig hos vår så kallade sjukvård.(för egen eller annans räkning skall vara osagt)
          Mvh Xm1 wub.gif sad.gif wacko.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Natures wisdom
          Inlägg 10-02-2007, 13:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 93
          Medlem nr: 8 032

Kamomill, johannesört och Humle. Men köp någon örtmedicinbok så du vet hur du ska använda dem. Johannesört kan t.ex. påverka effekten av P-piller.

Jag blandar en 2-3 humlekottar i kamomillté ibland när jag har svårt att sova. Milt lugnande och fungerar rätt bra.

Ifall det har att göra med ångestproblem så tycker jag det är helt fel metod att dämpa symptomen. Det bygger för det mesta bara upp känslorna på hög. Såvida det inte är genetiskt så tycker jag att man ska satsa på att gå till roten av problemen. För vissa kan det innebära att byta en hel livsstil, men det är det garanterat värt i längden. Tyvärr så fungerar våran minst sagt sorgliga psykvård ut på det, att sätta folk i förvaringsfack (genom att ge starka mediciner) och se till att de fungerar i ekorrhjulet. I mångt och mycket verkar det faktiskt som om mycket av vården fungerar på det sättet. Dämpa symptomen och strunta i problemen. Som tur är så har detta problem börjat uppmärksammas i Media. Det är väl ett s.k. "resursproblem" som med allt annat.
          Det är min åsikt angående det. Vi har alla olika synpunkter på livet.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-10-2025, 20:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon