CITAT (Leocarpus @ 10-02-2007, 23:15)
CITAT (KarinWikman @ 10-02-2007, 21:52)
Jag har en känsla av att när det blir för tyst runt en kändis, så ställer de ofta till något, för att få uppmärksamhet igen av pressen så det är nog så att de har "nytta" av varandra./...
Absolut är det så att kändis och skvallerpress lever i något symbios. För någon vecka sedan läste jag i Aftonbladet att;
Linda Rosing tvingas att vika ut sig för att betala sina skulder....
Det menar jag är bullshit på ren svenska. för ingen "tvingas" att vika ut sig i Playboy. Linda Rosing kan givetvis skriva in sig på arbetsförmedlingen, få a-kassa, ta en timanställning som kassörska på ICA eller jobba i hemtjänsten. Det får alla andra göra som inte får det att gå ihop.
Men hon har väl ett egenintresse i att berätta i kvällspressen om sin separation, skulderna på huset och dalande karriär för det skapar intresse för hennes person och dels har hon försökt att slå igenom som sångerska och behövde förmodligen draghjälp inför lanseringen. Vanliga människor går inte till pressen med sina bekymmer men B och C-kändisar är väldigt beroende av den.
håller både med och inte med där
visst...båda är beroende av varanndra, men det betyder inte att du som kändis skall behöva ha fotografer på toaletten, eller att din avföring säljs på E-bay.
ge och ta med måtta borde gälla i pressammanhang