CITAT (Leocarpus @ 10-02-2007, 23:15)
CITAT (KarinWikman @ 10-02-2007, 21:52)
Jag har en känsla av att när det blir för tyst runt en kändis, så ställer de ofta till något, för att få uppmärksamhet igen av pressen så det är nog så att de har "nytta" av varandra./...
Absolut är det så att kändis och skvallerpress lever i något symbios. För någon vecka sedan läste jag i Aftonbladet att;
Linda Rosing tvingas att vika ut sig för att betala sina skulder....
Det menar jag är bullshit på ren svenska. för ingen "tvingas" att vika ut sig i Playboy. Linda Rosing kan givetvis skriva in sig på arbetsförmedlingen, få a-kassa, ta en timanställning som kassörska på ICA eller jobba i hemtjänsten. Det får alla andra göra som inte får det att gå ihop.
Men hon har väl ett egenintresse i att berätta i kvällspressen om sin separation, skulderna på huset och dalande karriär för det skapar intresse för hennes person och dels har hon försökt att slå igenom som sångerska och behövde förmodligen draghjälp inför lanseringen. Vanliga människor går inte till pressen med sina bekymmer men B och C-kändisar är väldigt beroende av den.
Det är ungefär så när Kicki går till pressen och berättar allt om sin rheumatismn. Hur många har inte RA/rheumatismn här i landet? skulle alla dessa köra rattfull så vore det mer än farligt att vara ute på vägarna.
Ingen tvingar Linda rosing att vika ut sig. Vanligt arbete skulle inte skada henne.
Likadant är det med alla idrottsstjärnor som inte behagar betala skatt här i landet. Dom har blivit den dom är med hjälp av idrottsföreningar här. Men när dom tjänar pengar så flyttar dom. Bara inte betala skatt här.....
Även om det är en begränsad tid dom kan utöva sin idrott så finns det faktiskt någat som kallas "arbete". Det får vi göra, varför inte dom??? Vem kan gå i pension med 25 eller 30 år
Elisabeth