Tack för dina positiva synpunkter om min blogg. Ibland känns den rätt torftig, men jag har den lite som en trädgårdsdagbok eftersom jag tänkte att jag nästa år själv kan gå in och läsa när jag sådde olika saker för att det skulle bli lagom tid att sätta ut dem. Eftersom det är mitt första år med växthuset så har det ju gjort att tidigare erfarenheter om när det är dags att så olika saker inte är tillförlitliga längre eftersom jag nu sår tidigare för att jag säkert kan flytta ut i växthuset rätt så mycket tidigare än att flytta ut på friland och krukor på altanen.
Själv så har jag inte någon värmefläkt tillgänglig och tänkte nog inte satsa på det i år i alla fall, men däremot tänkte jag inhandla lite fiberduk. Det kan ju vara användbart både i växthuset och i trädgårdslandet.
Vad skoj att du bor i Lund (det är ju riktigt nära Södra Sandby), för ibland (oftast

) sår jag mycket mer än jag sen har plats till. Så istället för att slänga plantor så ska jag i alla fall höra av mig till dig om du vill "adoptera" några innan de går till växthimmlen
I helgen satte jag exempelvis 6 frön av gurka, och igår visade det sig att alla grodde, men frågan är ju om jag verkligen har plats och användning av 6 gurkplantor i mitt växthus.
Jag kanske dessutom får över en del fröer till andra asiatiska grönsaker som du kan få.