Varg och hund..... Vill minnas att jag såg en statistik från Agria som försäkrar hundar. Det var 5 st jakthundar, alltså lösspringande i skogen, som tagits av varg. Å andra sidan hade 78 st skjutits av sin hussar eller andra figurer med gevär. Med den statistiken kan man ju undra vilka det är som skall exporteras till stora ödsliga områden långt från bebyggelse, människor och sällskapshundar...
Det finns säkert någon stackars annan jycke som strukit med av vargen också. Troligen oerhört mycket färre än de som blir överkörda.
Vad det gäller de flesta rovdjur så tycks de inte angripa andra än de som har gevär. Dessa personer anser sig ofta vara tvingade att använda bössan i nödvärn. Hur nu björn och varg känner igen ett gevär vet jag inte, men det kanske kan forskas om det i Jägarförbundets regi. De är ju dessa som hotas, jägarna alltså.

Ledsen Anita men den här inställningen att allt som inte passar skall bort har jag svårt för. Från gråsuggor som gör en del hysteriska och uppåt i skalan av djur.