CITAT (sudden @ 16-02-2007, 17:16)
jag kan börja med att tala om att jag har livslång erfarenhet av hundar och vet att de "lever i nuet" och allt sådant men jag kan tala om att hundar är smartare än somliga tror.
Jag tittade ner på röran på golvet och trodde att allt var borta och sa bara "men vad i......." jag avslutade aldrig meningen och jag lät inte arg utan då bara chockad. och vad gör max? jo han tittar ner på röran och inser vad det handlar om och visar det tydligt genom att sjunka ihop och försöka smyga därifrån. han vet precis vad han har gjort och att han inte får det.
Jag har också funderat på hur det kommer sig att en hund som inte vet att han gjort fel ändå visar tecken på att den visst vet att den gjort fel
innan man själv sett röran.
I somras hade min lilla älskling tuggat på en kudde när han var ensam. Han brukar alltid möta oss med glädje i dörren, denna gången visade han huvudet från sovrumsdörren och tittade under lugg. Då hade jag inte sett den trasiga kudden i soffan ännu, så han kan ju inte ha läst in någon ilska i mitt beteende. Jag kallade på honom och han kröp fram till mig, då förstog jag att nåt var galet och såg mig omkring. Tog två steg mot soffan medan hunden sprang och la sig på sin plats... såg kudden och sa fyyyy vad är detta?? Han småviftade på svansen och sa med blicken: förlåt matte, men den såg ju såååå god ut!
Det blev inte mer skäll än så den gången, han har heller inte bitit sönder något sedan dess.