CITAT (sudden @ 16-02-2007, 17:16)
jag kan börja med att tala om att jag har livslång erfarenhet av hundar och vet att de "lever i nuet" och allt sådant men jag kan tala om att hundar är smartare än somliga tror.
Jag tittade ner på röran på golvet och trodde att allt var borta och sa bara "men vad i......." jag avslutade aldrig meningen och jag lät inte arg utan då bara chockad. och vad gör max? jo han tittar ner på röran och inser vad det handlar om och visar det tydligt genom att sjunka ihop och försöka smyga därifrån. han vet precis vad han har gjort och att han inte får det.
Jag får vara glad att han inte åt upp alla sladdar till allting

Min hund är inte rädd av sig som många nu förmodligen tänkte. han beter sig bara så när han gjort något som han vet att han inte får. det är inte mkt jag blir arg på honom för men när det gäller saker som kan riskera hans hälsa då är jag benhård på en del punkter. t.ex. att man inte ska äta på allt som går att äta bara för att det luktar om det. det KAN vara farligt att äta!!
och i den situationen blir man arg säger vad man tycker om det och sen går det över. Ingen kan påstå att jag hyser förakt mot min hund! och tro mig det tror inte han heller. idag när jag kom hem var han lika glad som vanligt. inga livsmen på min stackars lilla bräckliga hund för att jag blev lite arg på honom igår.
Jag skällde ju inte ut honom i timmar heller utan det var en snabb förklaring om att jag tyckte att han gjort fel och därefter började jag städa röran. Jag upptäckte att det som sagt bara var 3 påsar som gått åt helvete och inte alla. när jag städat klart röran så hade max och jag en liten stund då vi blev "sams" och gosade och därefter dagens promenad.
och som sagt ekonomin förändras just nu och bara för att jag inte hade pengar före jul betyder det att jag inte har det nu heller??
Jag har börjat på ett till jobb som jag varvar med mitt jobb på s-blommor och arbetar vissa dagar på blommorna och vissa dagar på det nya jobbet. därav blev plötsligt ekonomin lite bättre och jag har nu både råd att köpa frön för 250 kr OCH hör och häpna - ta min hund till vet om han nu skulle behöva det igen!
Men SÅ mkt mer pengar har jag inte att jag har lust att lägga 250 spänn på något jag inte kan använda.
Nu kan ni skrika på mig precis hur mkt ni vill! jag anser inte att hunden är gjord av glas och har IQ noll.
och nu ska jag ut och promenera med max i skogen.

Ingen av oss har varit där då det hände utan vi gör våra tolkningar utifrån det du beskriver.
Jag gissar att om du hade skrivit såhär på en gång, så hade du förmodligen fått andra svar än de du nu fick.