Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> krämer och lotion, Vilket är bäst
          Monchichii
          Inlägg 16-02-2007, 00:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 139
          Medlem nr: 8 984

Hej,
          Jag undrar vad som är bäst när man gör kräm eller lotion.
          Vilket är bäst, är det att låta lavendeln, ringblomman, och rosblad ligga länge i oljorna/vaxet och sedan hälla bort "blommorna" dvs sila bort och tappa upp på nytt? eller lägga in dem i oljan eller vaxet och låta de ligga där "för alltid", dvs krossat sönder blommorna i vaxet eller oljan? eller ta skollat vatten och låta "blommorna" dra och hälla i vattnet i flaskor med bivax, olivolja eller mandelolja? Den sista kommer nog det bli lite tunt, för man blandar upp. Jag beställde och det kom en gratis fin bok med, men det stod inte när man skulle lägga ner "blommorna".

Det lite konstiga jag tyckte var att inte ock kom till mina flaskor. Bara sjäva flaskora kom. Men på mina creamburkar kom locken med.

--------------------
          zon 2.
          "Always throw spilled salt over your left shoulder . Keep rosemary by your garden gate. Add pepper to your mashed potatoes. Plant roses and lavender, for luck. Fall in love whenever you can"..Alice Hoffman, Practical magic

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ophelia
          Inlägg 17-02-2007, 08:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Rent generellt är det att man gör en infusion på örterna. Kom ihåg att en infusion på örter är inte hållbar mer än ett par dagar om du nu skulle göra en sådan och inte tänker använda det på en gång. Det fungerar även bra att blanda ner örterna i den varma oljan (som står i vattenbad) och låta det sjuda i ca 30 min och sedan sila bort.

Lite enkelt skrivet smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 09:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon