CITAT (sudden @ 17-02-2007, 17:46)
Min attityd tycker jag inte det är något fel på.
Jag ser hunden som en rätt smart levande varelse som gör rätt och fel precis som vi, är en egen personlighet precis som vi och faktiskt kan ta skällning när den gör fel - precis som vi.
nu är det inte så att jag alltid gapar och skriker på min hund och att han är hemskt olycklig. jag höjer inte rösten i onödan, inte alls! jag undviker att skälla på honom öht men ibland blir det som det blir.
jag tycker att du ärligt ska tala om för mig att du aldrig bannat vovven. har du inte gjort det - med handen på hjärtat - så kan du fortsätta att nedvärdera mig och min reaktion. men råkar det vara så att du själv "råkat" banna den olydiga vovven så tycker jag att du kan fundera lite över varför du sitter och klagar på mig. jag var inte ute efter medhåll eller reaktion av något slag. jag skrev av mig och förväntade mig ingenting eftersom jag vet att reagerar man som en vanlig människa så får man kritik. jag lägger inte heller så mkt vikt vid att folk blir upprörda över småsaker - de har ju ändå inga värre saker att bli upprörda om.
seså hit me again med hur dålig jag är som råkade bli arg när jag trodde hunden tuggat i sig 250 spänn... jag kommer ju trots allt ihåg vad jag gjorde för fel när du skäller på mig. :wub:
Det är jobbigt att bli kritiserad. Jag vet. Tror att alla tycker det.
Trist dock att du hävdar att du gjorde rätt.
Det är en sak att göra misstag (för det gör vi ju alla) och sen inse att man gjort ett misstag.
Såklart har jag bannat nån av hundarna nån gång, men hittills så har jag i alla fall gjort det i rätt ögonblick.
Men gör jag det misstaget nån gång så hoppas jag också att jag har stake nog att erkänna det