CITAT (RibesRubusVitis @ 17-02-2007, 16:13)
Se upp med Sanna Ehdin (som hon för dagen kallar sig). Föreningen Vetenskap och Folkbildning utsåg henne till Årets förvillare 2000. Eftersom hon gjort sig omöjlig för en fortsatt vetenskaplig karriär kallar hon sig numera ”fri forskare”.
http://www.vof.se/ehdin/index.html Det finns särkert saker som kan ifrågasättas men på vissa punkter är jag också fundersam när det gäller skolmedicinen.
Går man till en vanlig läkare är de ju väldigt snabba med att skriva ut medicin mot symptomen och inte gå till botten med orsaken till ohälsan.
Jag läste om en sjuksköterska i Norrköping som tog blodprov på sina patienter och skickade detta prov för analys av mineraler. Det var t ex en flicka som varit kraftigt allergisk sedan födelsen. Hon visade sig ha brist på kalium och en del annat och efter att hon fått en kur med mineraler så blev hon frisk. Kanske var det vitaminer också det minns jag inte.
Men se det fick man inte göra i Svensk sjukvård! Hon blev av med sin legitimation.
Susanna Edin har skrivit en del om mineraler och vitaminer. Frågan är vem som har rätt i det fallet. Jag är inte helt säker på att den konventionella sjukvården alltid är inne på rätt spår.