CITAT (Gossen Ruda @ 17-02-2007, 19:35)
CITAT (Christa @ 17-02-2007, 17:59)
/....../
Jag läste om en sjuksköterska i Norrköping som tog blodprov på sina patienter och skickade detta prov för analys av mineraler. Det var t ex en flicka som varit kraftigt allergisk sedan födelsen. Hon visade sig ha brist på kalium och en del annat och efter att hon fått en kur med mineraler så blev hon frisk. Kanske var det vitaminer också det minns jag inte.
Men se det fick man inte göra i Svensk sjukvård! Hon blev av med sin legitimation.
/....../
Blir lite fundersam över detta. Det låter inte troligt faktiskt, det krävs ganska mycket för att bli av med sin legitimation. Du har inga mer uppgifter?
Nu har jag plockat fram urklippet. Jag visste att jag sett det efter flytten annars hade det varit svårt eftersom jag bor i kappsäck i väntan på att vi hittar vårt drömhus på landet.
Det står ordagrant så här: Annette Björklund gör blodanalyser och ordinerar sedan mineraler och vitaminer.
Som sjuksköterska råkade Annette riktigt i blåsväder när Socialstyrelsen för två år sedan ansåg att en legitimerad sjuksköterska inte skall syssla med något som mineralanalys. Nu har Annette avsagt sig sin legitimation och arbetar som undersköterskaa.
- Det är ironiskt att jag inte kan jobba vidare som legitimerad sjuksköterska. De prover jag tar analyseras på ett tyskt laboratorium som funnits i 40 år. Två tyska läkare gör att personligt utlåtande om blodtestet.