CITAT (Leocarpus @ 18-02-2007, 22:09)
CITAT (Bee @ 18-02-2007, 21:58)
CITAT (Christa @ 17-02-2007, 11:54)
Är det någon av er som läst "Den självläkande människan" av Susanna Edin?
Vad anser ni om det hon skriver?
Jag har inte hört talas om Sanna Edin tidigare. Tack för tipset! Bryr mig inte om de negaiva kommentarerna längre ner i tråden

Vad jag däremot har i bokhyllan är Louise Hay - You can heal your life/Du kan hela ditt liv. Det låter himla lätt o klämkäckt men boken ger oerhört mycket att tänka på. Rätt mycket stämmer faktiskt! Man får tänka två - eller tre - gånger och jo - viss kan hon ha rätt.
Om denna Sanna Edin är av samma ull så vill jag nog ge henne en chans

Man väljer givetvis själv vilka experiment man vill utsätta sin kropp för. Men jag tycker det är ett märkligt fenomen att när det dyker upp författare som är duktiga på att marknadsföra sig själva som Lauritzen och hans bantarkurer som påstås botar cancer och Ehdins konsekvent dåligt underbyggda påståenden så blir de en "underdog" i folks ögon och man vill ta parti FÖR dem bara för att de vågar gå emot "etablissemanget".
Sanna Ehdin har påstått att påsar under ögonen beror på vetemjölsallergi och hennes främsta argument mot att äta vetemjöl är
...blandar man vetemjöl och vatten får man klister, och det kan ju aldrig vara nyttigt att äta.... Det känns ju som vetenskapliga bedrifter på hög nivå

Nu har jag kolla runt lite och får väl hålla med kritikerna. Med tanke på trådens titel så kopplade jag ihop henne med Louise Hay och trodde det var en svensk variant.
En "hönan-o-ägget"-grej kanske men jag har svårt att tro att man löser sina emotionella problem med "rätt" sorts mat