Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Änglatrumpeter igen
          Kersti.T
          Inlägg 19-12-2002, 18:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 148

Vi hade otur att vår panna gick sönder precis nu till jul och i ett litet rum jämte pannrummet har jag mina 2 änglatrumpeter. Nu värmer ju inte pannan upp längre och det är nu bara +4 grader därinne som trumpeterna står. Min fråga: Tar mina trumpeter skada eller kommer de att klara sig?
          Har ingen lust att ta upp dem i värmen (vi har elfläktar) då jag tror att de börjar växa. Snälla hjälp!!
          Mvh Kersti. unsure.gif

--------------------
          Ibland måste man stanna upp för att minnas vart man är på väg

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Susanne i Linköp...
          Inlägg 19-12-2002, 23:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 048
          Medlem nr: 61

Så länge temperaturen håller sig över nollstrecket tror jag inte att det är någon fara. smile.gif Min änglatrumpet blommade väldigt sent så jag var tvungen att ta in den när det blev minusgrader, men så fort det var ett par plusgrader åkte den ut igen. Detta tycktes den trivas bra med, det var bara när den fick stå inomhus för mycket som en del knoppar och blad trillade av. Nu har den tappat alla blad och alla knopparna har blommat ut, men i början av november hade den ett par dussin blommor. En gång visade termometern en minusgrad när jag tog in den (möjligen blommade den inte just då), men enda gången "ängeln" tog skada av kyla var när det, trots +2 grader, kom lite snö på några av blommorna. rolleyes.gif

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag.
          Kinesiskt ordspråk

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 12:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon