CITAT (Alba @ 03-03-2007, 18:44)

Varför betalar du A-kassa om du är sjukpensonär ?
Därför att jag förhoppningsvis inte kommer att vara sjukpensionär för evigt och eftersom jag är arbetslös i grunden så måste jag ha kvar rätten till a-kassa den dagen jag blir friskskriven från FK.
CITAT (herkules @ 02-03-2007, 22:54)

tänk på att din överhoppningsbara tid endast är 5 år. efter de åren får du ändå ingen a-kassa.
Jag vet, jag är inte uppe i 5 år än. Dock finns det vissa fördelar att ändå vara kvar efter att 5 år gått, då det också finns regler kring inträde i a-kassan som man måste ha med i beräkningen när man överväger att lämna.
CITAT (Gita @ 03-03-2007, 18:40)

När det för en gång slull görs en reform som i huvudsak gynnar heltidsarbetande kvinnor då är det plötsligt inte OK. Självklart har inte alla råd med allt, men jag tycker att det är väldigt bra att väldigt många får råd med hjälp i hemmet. Och som sagt, för en gångs skull är det kvinnorna som blir vinnare.
Gita
Det är synd om de kvinnor som en gång var heltidsarbetande innan deras kroppar sa ifrån och det resulterade i en sjukskrivning/sjukpension. Dessa kvinnor får ingen hjälp av den här reformen, de får vackert fortsätta slita på sina kroppar eftersom ekonomin inte tillåter att betala för städhjälp.