CITAT (Merlin @ 01-03-2007, 22:43)

Jag har inte läst hela tråden och perhaps har ni andra pratat om det redan, men jag undrar en sak efter att ha pratat med min man ikväll om just det här med att norpa sticklingar efter att ha sett tråden. Jag var ganska förvånad (och imponerad)över så många "rättskaffens" dlaiter som aldrig skulle drömma om att ta minsta fröet eller sticklingen utan att fråga. Själv faller jag för frestelsen att ta fröer från offentliga planteringar
Min man sa dock att jag var naiv om jag trodde att folk verkligen var så rättskaffens och ärliga och att frågan borde ha ställts på ett annat vis nämligen "
Hur många skulle norpa sticklingar i växtaffären om ni var 100%-igt säkra att ingen såg?"
Jag tyckter att hans tankegång var ganska smart coh själv påstår han att nästan alla då skulle falla för frestelsen
Vad tror ni?
Öht har jag aldrig ens tänkt tanken att man skulle norpa sticklingar i blomaffärer el handelsträdgårdar... det känns som lika mycket stöld
som att knycka ett pkt mjölk på ICA. Stöld som stöld.
Ang att be om stickling och tacka... det är gammal myt att de skulle ta sig sämre om man tackade.
Sticklingarna vet väl inte om du sa tack el inte.