CITAT (Gossen Ruda @ 03-03-2007, 18:28)

Du har nog inte fattat riktigt. Är det verkligen ett halvtidsjobb att städa hos dig? Fast är man i den situationen att man kan bli blåst på 7000 av Flyme och bara rycka på axlarna åt det lever du i en ekonomisk verklighet många bara kan drömma om. Dom som verkligen skulle behöva hushållstjänster är knappast i din situation, för dom är pengarna slut innan månaden är det och 7000 back hade varit en katastrof. Semesterresan är en ouppnåelig dröm. Du skulle säkert kunna betala HELA lönen åt nån som städar bort skiten hemma hos dig.
DU har nog inte fattat riktigt; om jag väljer att arbeta halvtid och på sätt undanhåller en massa skattepengar (som förhoppningsvis skulle gå till mindre bemedlade) men sköter städningen själv, det är alltså enl. ditt sätt att se OK. Om jag jag arbetar heltid och köper subventionerade städtjänster det är inte OK, även om jag i det senare fallet tillför det allmänna mycket mer pengar.
Sen vet jag inte vad mina förlorade resepengar har har med denna fråga att göra!!
Gita