CITAT (nattviol @ 06-03-2007, 11:29)

Jag vill inte ha en massa konstiga avdelningar, vi går väl in på denna sidan för att läsa om trädgårdsrelaterade saker. Andra forum finns för fotogafering etc. Fram för mer trädgårsprat.
Känner mig lite kluven här

Odla är ju först och främst ett forum för trädgård och odling och det är ju därför som jag besöker det.
Men, det finns ju ämnen som rör sig i gränslandet till trädgård som t.ex. vilda djur och natur vilket vissa ser som naturlig fortsättning på sin trädgård. När det gäller foto och fototeknik så kan jag se en viss mening med att diskutera det här eftersom många har hemsidor och bloggar om trädgård/odling. Visst kan man diskutera hur man bäst tar bilder på sina växter för att kunna publicera dem, hur fungerar macro, vilken zoom behöver man och hur redigerar man bilder sådana frågor
kan vara relevanta för den trädgårdsintresserade men risken finns att sådana trådar "svävar ut" och börjar handla om foto i största allmänhet och mindre om att fotografera växter.
En tanke som slog mig som kanske kan bli en kompromiss, kan man inte låsa en tråd i t.ex.
småprat om trädgård och kalla den för
trädgårdsfoto-hjälp & tips eller något liknande? så kan man fylla på med sina foto frågor där istället för att ha fototrådar under alla ämnen. Eller är det en dum idé???