CITAT (Anki på Öland @ 06-03-2007, 15:36)

Det är just det som är nackdelen med blandraserna, du har ingen aning om vad det blir av dom, varken utseendemässigt eller beteendemässigt.
Varför inte tänka till vad det är du vill ha hunden till och sen leta reda på en ras som passar just till dig. Vill du ha en jakthund/vakthund/sällskapshund, lång eller korthårig, arbetskrävande eller "soffpotatis" osv till du kommer fram till vilken hund du söker.
Det är just det jag gör Anki men tyvärr den hunden som jag skulle vilja ha är allt för dyr, det är problemet med renrasiga hundar.
Jag vill ha en sällskapshund som inte hårar och den skall inte vara stor, det som ligger mig varmt om hjärtat är Norwichterrier
eller Irish softcoated Wheaten terrier (i största laget men OK) men som sagt de ligger mellan 10-15000 de jag har frågat på, mera ibland och det har jag inte råd med. Många kennlar har krav också att de skall ställas ut eller ta valpar men det är inget för mig.
Vi skall i alla fall åka och kolla på Shenna i helgen som hon heter så får vi se. Utseendemässigt är hon ju färdigväxt eftersom hon är ett år och lite av beteendet ser man ju också då eller hur?