CITAT (Stintan43 @ 07-03-2007, 14:40)

Kan bara tillägga att jag tycker det är helt ok med skattesubventionerade tjänster när det gäller gamla och sjuka som behöver hjälp. Men helt friska personer som redan har det gott ställt då opponerar jag mej.
Håller med dig 100%.
Bara för att det finns många lågavlönade är det inte ok att det ska bli fler. Det kommer att sluta med att det blir som i USA. Fattiga människor tvingas att ta två heltdstjänster och ändå inte ha råd att försörja sin familj, medan de som redan har får mera. Arbetslösheten ska bekämpas men att tvinga folk till låglönearbeten är inte rätt väg.
När jag arbetade fick vi i desken jobba över minst en timme om dagen utan att få övertid för detta, vårt arbete var sådant att det var tvunget att bli klart för att inte hela systemet skulle falla. När arbetsbelastningen var allt för hög under lång tid pratade jag med personalchefen om detta att många höll på att bryta ihop på avdelningen på grund av den ohållbara stituationen. Chefens lösning var att vi skulle skaffa hemhjälp för att orka med!!! För det hade ju hon.... sen att hon hade dubbelt så hög lön än vi hade inte med saken att göra.