Hunden kommer att vara vetrinärsbesiktad, försäkrad, vaxinerad när jag köper den. Den som äger den idag har kontakt med matten till tiken som är mamma och det namnet skall jag få om det blir köp. Sedan förstår jag att det är jobb, har haft undulater, marsvin och katt tidigare så jag är inte helt oförståndig. Skall ju sluta att jobba nu sista mars och är då hemmafru ända tills jag dör, min sambo arbetar skift så nog har vi tid. Vi lägger inte ner hela vår själ i trädgårdsarbete som kanske skulle kosta lika mycket. Att jag vill ha en hund är för att komma ut och gå promenader m.m. för jag är lite rädd att jag blir lat när jag inte behöver gå till något jobb. Kostnader för allt det förstår jag också men om man då betänker att jag kanske åker mindre bil för att jag måste gå promenader, kanske t.o.m. slutar röka vad vet jag. Gå ut med hunden istället för en cigg. Det är ingen problemhund utan ägaren har inte den tid för hunden som hon skulle vilja och önskar ett hem utan småbarn och som har tid med hunden och det har vi. Priset för hunden är 6000,00 inkl. det jag skrev om i början vetrinärb.-försäkring-vaxination men det är min smärtgräns. Som sagt vi skall åka kolla på lördag så får vi se. Ägarinnan sa att den var lite avvaktande mot det manliga könet så vi får se hur det går.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|