Jo, jag vet att jag kan vara lite överkänslig ibland när det gäller ordval! Men i förrgår läste jag detta utdrag i tråden som handlar om Nya avdelningar:

[b]" Själv skulle jag inte tycka om ifall icke trädgårdsfolk, eller väldigt mycket nybörjare, satt på det här forumet. Det är väll kul på sitt vis, men risken är allt för mycket grundfrågor ställs. Enkla, och ungefär likadana, vilket skulle kunna få trogna och kunniga användare att svika. .
--------------------
Erik, zon II
"
Jag tog väldigt illa vid mig av de orden. För vad min erfarenhet säger mig, är att vi alla alltid är nybörjare på nåt område. Och om en nybörjare inte skulle få vara här och ställa sina frågor, vart ska vederbörande då ta vägen?
Och jag vet sedan förut att här finns folk som faktiskt inte vågar fråga på grund av rädsla att bli avsnoppade. Och jag har själv varit i den situationen, så jag vet hur det känns. Man blir helt enkelt ledsen.
Idag, har jag lärt mig att söka och finner en njutning i det, men det är inte alla ggr man finner det man söker och då måste man få lov att fråga. För en som är ny, är det tom en prestation att lära sig sökfunktionen.
Så snälla ! Alla är barn i början......och även senare.......på nåt område. Glöm inte bort det!
PS! Det är helt OK att länka. Men det finns olika sätt att göra det på.Det finns inget som hindrar att man gör det snäll och vänligt, istället för endast ett korthugget........
Länk![/b]
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!