"Det jag menar är, som Markus_H skriver, att många som är t.ex. matlagningsintresserade, båtintresserade skriver och slänger mellan med en trädgårdsfråga. Det i sig gör inget om några gör så, men om det blir fler och fler. De som är nybörjare men har ett genuint trädgårdsintresse välkomnar med öppen famn. De kommer snart lära sig så pass att de tillför forumet en hel del. Jag är nybörjare på många områden också, och fullärd blir man aldrig."
Okey E-Sedell -för mej blev det tydligare vad du menar nu .Jag har läst hela ditt inlägg -Markus med, en gång till
Jag håller med så långt att det naturligtvis är bra om ett trädgårdsforum förblir ett sådant
Sen får jag och du och alla andra tänka på att det skrivna ordet utan gester , lätt blir missförstått...
Om man läser lite slarvigt som jag gjorde blir det ännu mer trassel ..
Det enda vi har olika åsikter om är huruvida det är irriterande att någon "ny" skriver samma fråga som nyss varit uppe .. det är ju ofta ett misstag bara ....
Men för mej är det bara det -vi har olika åsikter -inget farligt med det
Jag kan inte ens citera ordentligt än

tack o lov är vi ju alla lite nybörjare nu, när allt ändrats på forum
Frågor är bra -det är av dem och svaren på desamma jag lärt mej nåt
Sluta inte fråga !
Svara på det du kan bidra med ! Allas kunskaper är lika mycket värda
själv kan jag inget om grönsaker och krukväxter , men jag frågar
Nu vet jag att primula ska stå svalt o vattnas lagom inne , tack vare Agneta ..men int levde mina för det ..
K