CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2007, 22:36)

Svenskt ordspråk: "Det är bättre att stämma i bäcken än i ån." Samma betydelse nämligen att med magi hedja att flöde, vatten eller blod t.ex., med hjälp av ramsor och dylikt. Hoppas Karin ursäktar mitt ordval men jag anser det vara bluff och vidskepelse tills jag får det visat för mig. Jag skulle annars kunna behöva konsten eftersom jag ofta har svårstoppat näsblod.
Att det kanske kan finnas ett visst mått av sanning kan bero på att man vet var och hur man skall trycka på en pulsåder för att hejda blodflödet. Men ramsor och böner, nej nej. På mej hjälper bara Cederoths blodstoppare. Fast har jag tagit för många Treo hjälper inte ens dom, rekordet är hittills 5 timmars oavbrutet droppande.
Beträffande utanförkroppen-experimenten så undrar jag om James Randi har varit inbjuden? Om inte har jag svårt att tro på resultaten. Han är expert på att avslöja bedrägerier och felaktiga experiment och det beror på att han själv sysslat med sånt tidigare och känner till knepen. Det finns tyvärr många sätt att manipulera resultaten, både medvetna och omedvetna. Det är också han som lovat betala en miljon dollar till den som lyckas utföra ett paranormalt experiment under hans vakande öga. Än så länge är miljonen hans och den lär också förbli där tills han dör.
Jag skrattar för mej själv då jag känner att du är en kille med mycket humor och som dessutom gillar att provocera.
JAG kan inte stämma blod och jag tror lika lite på det som du gör, ÄNDÅ har jag med egna ögon sett det fungera vid en motorsågsolycka, där ett ben var illa skadat. Det som jag såg var att far inte rörde vid benet ens, han mumlade någon sorts besvärjelse och det slutade att blöda.
Dessutom så hade jag som barn exakt samma problem med näsblödningar som du beskriver att du har.
Det var endast far som kunde få det att sluta att blöda, var han inte hemma så var det stora blodbadet tills han kom.
Här har jag själv en "bra" förklaring. (tror jag)
Jag trodde ju givetvis så starkt på att far verkligen kunde få det att sluta att blöda, så att det slutade, för den sakens skull. Ens undermedvetna kan spela oss många spratt.....och "tron" är mäktig när den är stark.
När far dog hade jag nyss fyllt 13 år och han sa att jag skulle slippa dessa näsblödningar när han inte längre var kvar ......det har jag faktiskt sluppit och min syster och jag har talat om det många gånger under de snart 49 åren som gått sedan han dog......så det är jag verkligen nöjd med
Min yngsta dotter som hade samma problem som barn, tog jag dock till en öron-näsa-hals-klinik där en läkare fick löda hennes kärl i näsan för att få bukt med näsblödningarna, det verkade enklare så, än att leta upp en blodstämmare tyckte jag