CITAT (Kajsa @ 05-03-2007, 12:02)

Åh så fin Eva, berätta nu hur gammal rosen är och hur klipper du den, om du gjort det, den ser fyllig ut.
Ja visst är den fin men så har jag också fått den på ett fint sätt tycker jag. Hade nämligen velat ha en Honungsros i flera år men av någon anledning blev det aldrig av. Så blev det Mors dag och yngste sonen hade flyttat långt norrut han hade väl inte så jättebra ekonomiskt ställt men på Mors dag kom ett jättefint Mors dags kort och i det låg 25 kronor som han skrev att han ville jag skulle köpa en lott för. Då kom jag på att jag längtat så efter en Honungsros och frågade om jag fick lägga till så det räckte till en Honungsros istället för lott och det tyckte han gick jättebra. På så sätt fick jag denna och så fort den blommar är det honom jag tänker på det har liksom blivit hans ros.
Rosen kan nog vara ca 5 år jag klipper enbart in de långa skotten så den inte breder ut sig totalt över ingången och när den blommat över klipper jag bort de vissnade blomställningarna det är allt vad den får i skötsel men den ger varje år underbar blomning och underbara dofter. Här kommer en bild till tagen från andra hållet lite sämre bild men ändå - kan ni känna doften av sommar