Hej Gillan
Jag kommer ju att köpa ett färdigt växthus, men era bilder på växthus vill jag ha oavsett hembyggt eller färdigköpt, sen tycker ju jag fortfarande att ett träväxthus, antingen Florums, eller hembyggt är de absolut vackraste, men är man två i familjen som ska bestämma så blir det inte alltid som man själv vill.
Jag är bara så himla glad för att det äntligen blir ett växthus tyvärr kommer det nog att dröja fram till juni-juli innan jag har det på plats (suck och snyft...) maken håller på och renoverar ett större rum till vår 16 åring, och hon har väntat länge nu, de två andra tonåringarna har redan fått sina större rum klara och flyttat in, tidigare hade de varsitt 10-12 kvm stort rum det funkade när de var mindre för då lekte de ju i hela huset ändå, men NU, går de in på sina rum, med kompisar, eller chattar på datorn, el ser film, och låser in sig, t,o.m äter på rummet ibland, så nu ser vi knappt inte till dem, och då är behovet av utrymme större. Så hennes rum måste bli klart först, sen blir det grund till mitt växthus.
Måste bara tipsa om en trädgårdsblogg jag hittade när jag sökte inspiration till växthus på nätet: Maloppas trädgårdsblogg, jag tror att hon är medlem på detta forum, men i sin trädgårdsblogg har hon helt underbara bilder på hur hon inrett sitt växthus, det är jättekul dels att läsa växthusbloggen men även se alla fina bilder.
Snillan
|