CITAT (snillan @ 11-03-2007, 00:22)

Vet ni om det fungera att använda annat tyg som skuggardin, eller bör man köpa de som ex Willab och Classicum säljer, det går ju på drygt 1000-lappen för en vit gardin, de är snygga men ....
Snillan
Den gardin som jag använt är billigaste tänkbara syntet-trådgardin från IKEA. Trodde att den skulle förintas av solen första sommaren men efter två sässonger finns inte ett fel. Det enda problemet är väl att den är väl genomsläpplig, jag har den ganska rynkad för att få tillräcklig skugga vilket å andra sidan ger ett lite fluffigare, mer gardinlikt intryck som jag faktiskt gillar.
Ps. Tack för de snälla orden tidigare, jo det är nog mina möbler du syftar på, försörjningen får jag dock i den grafiska branschen (prepress och trycksaker, dvs datorer dagarna i ända).
Gillian; Ditt växthus ser verkligen inte ut som någon pygméhydda, framförallt inte från utsidan! Invändigt är nog skillnade att jag har öppet golv där du har odlingnsbäddar. Du har djungel och jag har mer yta. Att du får betydligt större skörd bebhöver vi väl knappast tivla på eller hur
Redigerat av Katti med torpet: 11-03-2007, 08:19
Odlar i kall zon 3.