Hej Kamilla z7 !
Jag har faktiskt småbarn också ( har 4 barn varav 3 är jag mamma till), sladdisen är snart 6 år. Maken jobbar inom glasbranchen så han fixar glas själv vi köper bara stommen från Willab, så det blir säkerhetsglas i huset, främst pga att vi ska använda det som ett lusthus/uterum som jag även kan ha mina tomater, kryddor, pelargoner och gärna en vindruveplanta i, och om det får plats vill jag gärna ha ett citronträd fast litet.... när det blir stort måste jag väl köpa nytt växthus mycket större ( oh så synd

)
Växthuset kommer att bli placerat på en liten snutt av tomten till höger om entrén och där är en ganska liten yta runt växthuset så det är ingen yta som vi "leker" på, till vänster om huset har vi en större gräsyta som är planerad så att man kan spela fotboll, krocket, kubb och andra aktiviteter utan att behöva vara rädd för att förstöra någonting. Så den som kan förstöra glaset i växthuset är väl jag som förmodlingen skulle kunna knuffa in något i glaset inifrån när jag stökar runt.
Vi har beställt en dubbeldörr främst för att få bättre luftning via större dörröppning, jag kommer inte att köra in med någon skottkärra där.
Har du också växthus från Willab ?
Är du nöjd med det isåfall ?
Snillan