En kamphund viftar på svansen, sedan anfaller den för att den tycker om att slåss! Har man varit med när hundar slåss på riktigt några gånger så vet man att det oftast inte är så enkel som att bara gå fram och skilja dem... men det är ju rörande att kamphundfolket vill plåstra om sina djur.
Jag har hållit på med schäfrar i nästan 30 år och blivit allvarligt skadad när jag varit med och skilja på hundslagsmål. En gång bet en rakt över min handled, hörntanden gick rätt genom klockans boett och allt. Naturligtvis visste tiken som bet att man inte skadar människor, hon skulle under normala omständigheter inte ha gjort en fluga förnär. Men en adrenalinstinn hund tänker inte och hon högg i det som vara närmast, en ren reflex. Detta trots att jag hade fått tag på hennes bakben, precis som man ska skilja hundar åt enligt läroboken.
Att avla fram sådana djur som kamphundsraserna, med stora mentala defekter är oförsvarbart i ett civiliserat samhälle. Mvh Fenja
Redigerat av Fenja: 13-03-2007, 13:34
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|