jag försvarar absolut
inte hundkamp men min poäng var att en "riktig" kamphund aldrig skulle attackera en människa bara så där, det har de blivit tränade till. jag vet mycket väl hur svårt det kan vara att dela på hundar som slåss, och jag har heller aldrig klarat det utan att själv få diverse skavanker på köpet. Det är just det jag menar med kamphundarna - de är avlade med det i åtanke och tränade på det de används till, hur grymt det än är. Och självklart vill kamphundsfolket plåstra om sina djur
Nu talar jag inte om "låssas-kampare" som inte vet vad de håller på med när de bussar hundarna på träd och allt möjligt utan de människor som utomlands arbetar med detta. Eftersom jag är strängt emot både hundkamp och alla ramaskrin om att förbjuda vissa raser har jag läst på en hel del i ämnet.
Sedan:
En hund viftar inte på svansen bara för att den är glad - det gör den när den reagerar starkt på något. Många hundar viftar på svansen när de är rädda eller osäkra osv. Man kan inte bara genom att se på svansen se i vilket sinnestillstånd hunden befinner sig.