Ok, det gör ju absolut inget om min konstgjorda-vinter-metod inte fungerar om man ändå kan få blommor år ett!

Stort tack

för era mycket uppmuntrande ord! Nu blir det perennsådder idag! Har även varit på biblioteket och ska sätta mig ute i solen och läsa lite trädgårdsböcker nu

Det är ju VÅR! Visst ska det bli bladväxter också. Daggkåpa är en favorit som väl får stå lite på "insidan" av något högre och få lite skugga eftersom det är söderläge mot vägen. Lammöron ska jag definitivt försöka med också om de som du Kerstin säger, är lätta. Jag har försökt med dem en gång tidigare vid ett torp men där fick de sällan tillsyn och konkurrens av mycket och långt gräs så det var kanske inte så konstigt att de inte stormtrivdes. Jag återkommer säkert om den här rabatten, synd bara att jag inte lärt mig få in några bilder. Tack än en gång för bra svar.
PS. om du vet namnet på suckulenten i min signaturbild, skicka gärna ett meddelande med det. Det finns en till bild på den på min hemsida DS.
hemsida: www.hsprodukter.se/mona (sidan innehåller en del av mina växter men även målningar mm)