Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gamla katter, Vad är det äldsta ni vet?
          anneli85
          Inlägg 22-03-2007, 12:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 8 462

Jag har en katt som nu är 15 år och när vi var till veterinären för att ta bort en tumör så sa hon att det är gammalt för en katt. Min sambos föräldrar hade en som blev 19 år , men hon var skruttig på slutet. Vad är eran erfarenhet av hur gamla katter blir?

--------------------
          /Anneli, glad amatör i Sörmland

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          marskattan
          Inlägg 22-03-2007, 12:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

Min arbetskamrats katt blev 19 år och han var lite tröttare och segare mot slutet men definitivt mycket piggare än vad jag skulle kunna förvänta mig i den åldern.

Det är väl någon sådan gräns att om katterna väl överlever dom första åren så kan dom bli rätt gamla. Jag övertog en katt från Kattjouren för 9 år sedan och då var den lilla rädda skruttan 4 år. Hon var livrädd de första åren, vågade sig inte fram på dagarna och man såg henne aldrig. Vi funderade starkt på avlivning (hade tom beställt tid) för vi tyckte att det inte var något givande liv för en katt. Men vi gav henne en chans och hon fick flytta med ut på landet. Hon trivs suveränt!!!

Hon har varit ute på trappan och nosat på världen, men i övrigt är hon helt annorlunda. Hon har hela ovanvåningen för sig själv, hon springer runt här som en galning och leker, välter ner saker och jagar allt hon kan. Så att ha gått från att vara osynlig och döds-dömd är hon nu barnslig, kelen och otroligt pigg.... Jag kan knappt fatta att "skrället" är 13 år! Hon är piggare än våra två betydligt piggare katter.

Sorry, blev kanske lång utläggning som inte har med ämnet att göra whistling.gif , jag kom osökt att tänka på henne eftersom hon springer och kelar med mina ben när jag skriver detta...

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon