Mössa är ett måste när det blåser snålt om öronen. Och ibland behövs både mössa och uppslagen huva här i Skåne, även när termometern visar plusgrader. Som allra mest påpälsad på huvudet var jag på en exkursion på nordkusten i Norfolk (England). Då hade jag på mitt långa hår först en tröjhuva, sedan mössa och halsduk, sedan fodrad jackhuva och ytterst hade jag regnjackans huva. Tempen låg på plussidan, men regnet och vinden krävde denna utrustning!
Min erfarenhet är att när det är många minusgrader så är det ofta vindstilla och då räcker det med bara mössa, och man kan t o m trivas utan mössa.
Mössa under cykelhjälmen har jag haft länge. När ska de uppfinna en mössa som säljs tillsammans med hjälmen och är designad för att passa i hjälmen utan att bylsa sig eller se konstig ut!?
Och när ska klädskaparna inse att vi kvinnor vill ha fickor på våra kläder! Särskilt fånigt att det inte tillverkas damkavajer med innerfickor! Herrarna kan ju knappt ha något annat än en hopvikt sedel i innerfickan utan att det putar ut och ser konstigt ut. Vi damer skulle kunna ha hela plånboken i ena innerfickan och nycklarna eller mobilen i den andra utan att det hade märkts på profilen!
Anna
|