Jag köper mkt billigt och mkt på engång. Använder inte mkt märkesvaror som tex bland diskmedel, tvättmedel, schampoo osv. Enda i den vägen är Comforts speciella sköjlmedel men det är enbart en känslogrej som jag iofs borde försöka bryta...men det går inte. Så det "kostar" jag på mig.
Annars så är det dom billiga balsam, kaffe(tycker inte ens om tex Gevalia etc längre!!!)pasta(förutom kungsörnens makaroner, några andra går ine att äta)ris osv.
Jag blir verkligen alldeles stum när jag hör folk säga som tex min kompis som igår hade köpt en tub(!!!)balsam för 95 kr!!! Jag höll på att slå avigt! Är så nöjd med ÖB:s flaska för en hel femkrona som funkar skitbra rent ut sagt på både mitt och småtjejernas långa hår!!!
Men hon tyckte inte det var konstigt alls.

Men det är det kanske inte för den som från början är van att röra sig med pengar och alltid har handlat så.
Köper mkt mkt barnkläder på tex Tradera. Ungarna har ju sprängfyllda garderober för nästan inga pengar alls. Och så fort dom tröttnat eller växt ur så åker det ut på nätet igen till någon annan sparsam rackare! Har en förkärlek för KappAhls barnkläder och hittar både nästan nya urvuxna klädr och folk som köpt fel stl så man kommer över nya plagg för halva priset om det räcker. Shoppar på tok för mkt på auktionssajterna för den delen men det är lätt och billigt och stillar köpebegäret! Tur man säljer själv så man får in pengar till sina köp!!!