|
JAg gick arbetslös i flera år fast ändå inte. Jag var inskriven på arbetsförmedlingen som sökande men hade jobb inom helt andra branscher, dock inte heltid så det gick inte att försörja sig... Det var jobb jag inte ville ha men var tvungen att ta för att överleva.
Under denna tid som jag stod till arbetsförmedlingens förfogande fick jag själv stå för allt slitet. Inte en enda timmes hjälp fick jag... Många gånger grät jag när jag gick från det idiotiska stället... det var så förnedrande. Tillslut tog jag tag i det själv och började plugga igen. Vet med mig att det är en minst lika tuff bransch inom trädgårdsnäringen men absolut inte på samma sätt som inom media och kommunikationsbranchen. Dessutom har 4 års runtflackande på diversejobb lärt mig att bli tuffare i förhandling med arbetsgivare... Jag är idag envisare och ger mig inte när jag vill ha ett jobb (inte förrän jag får ett definitivt nej iaf). OCh nu idag våar jag på ett helt annat sätt ta steget och starta eget... Planerna är ganska långt gångna faktiskt...
Jag ser positivt på min framtid och jag kommer att göra vad som helst för att undvika att gå tillbaka till arbetsförnedringen... f´låt arbesförmedlingen...
Ciczi
--------------------
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
"Mest klorofyll vinner!!!"
|