Jag håller i stort sett med dig, Ulf. Det är bara det att jag vill kunna ta till Roundup på ställen där rensjärnet och spaden inte räcker till. När kirskålen infiltrerat dagliljorna, tryns rötter, kallmurarna mm. Dessutom håller jag på att utrota parksliden. Går visserligen att gräva upp men jag har så svårt att få in en grävskopa i trädgården.
Intressant teori med grusåsarna. Fast är det så att vattentäkter och bebyggelse kolliderar finns ju alltid möjligheten till att utfärda ett lokalt skyddsområde för att skydda vattnet. Det drabbar inte dom som inte bor där. Men jag har lite erfarenhet av problemställningen. Grusåsar är sällsynta på västkusten.
Visst kan grundvattnet komma ut i små vattendrag men det är sällsynt. För det mesta hamnar det i sjöar eller i havet. Då blir dessutom utspädningen enorm.
Cilla, jag skall titta igenom länkarna när jag får tid, vilket jag inte har just nu. Återkommer.
En sak till Ulf. Hoppas du ursäktar men jag börjar tröttna på snacket om att Svensson inte klarar av det här. Inga kunskaper mm. Svensson kanske är kemiprofessor med miljöproblem som specialitet. Och med sina kunskaper på ett utmärkt sätt klarar av att spruta rätt. Inga generaliserande nedvärderingar, tack. Dom flesta människor är fullt kapabla att ta emot kunskaper.
Det är i alla fall tur att jag heter Karlsson!
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|