jag hade med ca -3c -4c i den dåliga delen av trädgården förra natten . och den milda delen av trädgården hade -2c , kalla nätter är det nu . men vad jag menar va att södra och mellersta Sverige är där vår nu och vi kommer inte få vintern men dock kalla nätter . alltså vad jag menar med vinter är mycket snö och -5c på dagen och på natten -10c -15c . inte +5c på dagen och -5c på natten . dock kan det komma snö i april även hos mig men inte långvarigt . järnnätter kallar jag inte för vinter utan bakslag eller järnnätter
CITAT (Kajsa @ 27-03-2007, 20:43)

Jag skulle lägga på ännu ett lager till med väv, köp den där täta gröna, skyddar mot sol och kyla. Här hos mig har dom flesta rabatt rosorna frusit ganska mycket. Vad härligt med helt gröna rabattrosor i din zon, så göm in dom ordentligt så kanske det går vägen ändå, du måste berätta sedan hur det gick

den gröna skyddar inte för värme , jag har med sån grön väv och det blir jätte varmt på dagen så jag måste ta veck det på dagen så växterna inte växer
den gröna väven är gjord att den så att den håller mot kyla och tar upp sol värme på dagen och ger ut på natten men är det +30c i söder så blir det väldigt varmt där under , lika dant regnar det så torkar den upp snabbt för den inte ska bli kall . ett smart tips är att ha grön vinter väv sen lägga över lakan på dagen om man nu har det kvar
Redigerat av flaxss: 27-03-2007, 19:52