Att rosorna är gröna är förmodligen snöns förtjänst.

Eftersom jag bara har en liten rabatt här i sta´n så har jag kunnat skotta upp snö så i stort sett alla rosorna varit helt begravda och bäddarna är ordentligt upphöjda så inget vatten står kvar.
Och granriset det har jag stuckit ner så det är bara nederdelen på själva rosen som är skuggad. På den övre delen av rosorna har jag "hängt" skuggväv just för att låta solen värma jorden.....Besvärlig balansgång det där.

Rosen ska vara kvar i vintervila men rabatten ska "reda sig".
Jag är aningen mindre bekymrad för rosorna i "Rosgropen". Jag tror att det är mer snö kvar där och solen står fortfarande inte så högt att det gassar på rosorna hela dagen. Tyvärr så är det bara 4 rosor som är rotäkta men det kommer att bli bättre den här sommaren. Alla nyanskafningar komer att vara rotäkta
En liten anekdot...... Min minst sagt ointresserade 25-åriga dotter hade åkt förbi när jag precis hängt skuggväven på rosorna. När hon kom hem ringde hon omedelbart sin äldre syster och berättade att nu måste det ha brunnit helt för morsan, nu har hon köpt sovsäckar till blommorna i rabatterna.
/Anki