Wow... Det här har utvecklats till en riktigt intressant tråd

Så kul att läsa om de erfarenheter o upplevelser som vissa av er skriver om! Tack för att ni delar med er.
CITAT (Svante, zon 1 @ 29-03-2007, 16:32)

En liten fråga till er som säger att det finns både falska och äkta medier (Fenja, Airamya, AnitaO, Magdis): Hur gör man för att skilja de falska från de äkta? Vilken metod använder ni?
Det finns gott om folk som berättar om sina övertygande upplevelser, men ju mer detaljer folk berättar, desto mindre övertygande tycker jag det låter!
Metod? Du kanske har missuppfattat det hela lite, jag vet inte, men jag springer inte runt och engagerar mig speciellt mycket i falska kontra äkta medier och har inte utarbetat någon metod för detta heller

Däremot så känner jag ett äkta medium, det räcker för mig. Jag behöver ingen annan, vilket innebär att jag struntar ganska högaktningsfullt i alla övriga medier. Jag ser bluffmakare på TV precis som ni andra och kan därav konstatera att det finns scumbags. Jag arbetar medialt och upplever 'det övernaturliga' nästan på daglig basis och det är lika verkligt för mig som vindens kraft är för alla andra. (Håller med om att det borde kallas naturligt istället för övernaturligt

Extranaturligt kanske?

).
Men efter att ha arbetat ihop med ett äkta medium några år så har man inga tvivel. Jag har inte heller några bevis, förutom vittnesmål, men det är ju faktiskt helt oviktigt. Jag har inga behov av att övertyga någon annan, jag vill bara bli respekterad i min tro, mitt liv. Och oftast blir jag det