CITAT (Eva 33c @ 29-03-2007, 09:43)

Hoppas på en liten rapport ikväll då, som vägledning inför mitt lördagsbesök.

Här kommer rapporten

Årets mässa var den absolut bästa någonsin, den var helt enkelt superbra. Jag lyssnade till två föredrag - ett av Finn Eldh om clematis från estland och ett om pelargoner

Köpte massor med fröer främst av blomstervännerna som säljer billiga fröer för mellan 3 och 10 kr och dessutom några av raraväxter....Och så fick jag äntligen fröer av trillium och lunddocka

Pelargonsällskapet är värt ett besök, dom som jobbar där är riktiga eldsjälar och jag köpte följande sorter för en billig peng:
Mme Thibault
P. pseudoglutinosum
P. alchemilloides
P. trifidum
P. mutans
P.gibbosum
P. worstera cup
P. betulinum
P. evibens
Hängpelargon Schöne von Tirol
Snowflake
och så köpte jag från Rockdala:
Hököpinge
Emma hössler
Red Pandora
och på ett annat ställe:
Pac Antic Salmon och
pac Antic Pink som båda är spaljepelargoner
Vidare hoppade ett tjugotal saintpauliaplantor och blad i min inköpsväska (ingen aning hur det gick till

) och några nya änglatrumpetbäbisar och ett ginkoträd
Jag kände mig också ganska sugen på holländarnas herrgårdsbegoniaknölar men vågade inte lita på kvaliten, kanske köper jag några nästa år
Ett annat råd jag kan ge är att ta med sig egen matsäck istället för att köpa dyrt på mässan
Sammanfattningsvis tycker jag att mässan blir bättre och bättre för varje år! Avsätt en heldag för besöket, jag var där i sex timmar och hann precis köpa det jag skulle...och använd fotriktiga skor
Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
Henry Miller (1891-1980)