Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Novemberkaktus som blommar nu?!?!
          Mizla
          Inlägg 29-03-2007, 19:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 9 534

Hej!
          Min novemberkaktus har stora knoppar, på väg att slå ut. Är det vanligt att det händer? Tycker såklart att det är roligt - njuter i allra högsta grad av att se den men blir lite fundersam.. Tycker att jag har skött den som jag bör... confused.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          brohede1
          Inlägg 30-03-2007, 14:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 8 312

Jag hade en Novemberkaktus som inte hade blommat alls under två år, men den var grön och frodig. Vi ledsnade på den och planterade ut den på ett mycket varmt och soligt ställe i lä bakom huset och glömde bort den. Det var en sommar när det inte regnade mycket alls och vi gav den aldrig vatten. Efter ett tag insåg vi att båda katterna använde den som toalett (den stod planterad i sand med lite jord under) och eftersom vi ändå inte tänkte behålla den så lät vi dem hållas. När hösten kom började den sätta knoppar och vi tog in den i alla fall. Efter den sommaren blommade den oerhört mycket 2 - 3 gånger om året ( bl.a. mitt i sommaren) och det höll på i flera år. Märkligt men jättekul!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 13:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon