|
Det är en viss speciell känsla med koloniområde, och kolonilott. Grattis Karin. Jag har haft min i ca 5 år nu , och innan jag köpte en egen härjade jag runt på mina föräldrars lott. Nu har jag visserligen flyttat till landet, men kan inte riktigt släppa taget om lotten än. Jag gör visserligen om hela tiden med tanken att det ska bli lättare att sköta men det är bara en bortförklaring En stor rolig del med det hela är ju att få planera och göra om,
Jag hade tre äppleträd från början nu står ett kvar, ett körsbärsträd, vinbärsbuskar röd och svart. blåbärsbuskar, björnbär, röda och gula hallon och tayberry. Perenna blomrabatter är lättare än att hålla på och ta upp lökar och knölar på hösten.
Sen brukar jag sätta jordgubbsmajs, lök, rödbetor, physallis/kapkrusbär, jag lyckas inte någe vidare med morötter. De gillar nog inte lerjorden jag har. ärtor dill persilja, vitlök, sallad rädisor, och självklart gurka. Skulle kunna tänka mig ett växthus, men det får jag nog placera ett hemma, jag hittar inte platsen på lotten.
|