Hej!
Roligt att se att det finns fler kolonister (och blivande) här.
Här i Örebro är det inga köer utan mer vanlig husmarknad. Man sätter ut annonser i tidningen och den som svarar först/bjuder mest får köpa. Jag tror att jag fick köpa för att jag ringde flest gånger...
Det svåraste just nu är att inte stressa upp sig över att man vill få allt klart på en gång (helst igår). Har som tur är en sambo med ett lugnt temperament som försöker få mig att varva ner. Han har ägnat helgen åt att njuta av solen medan jag farit runt som en skottspole.
Stugan är helt okej men full med skräp. Förra ägaren lämnade kvar precis allting från redskap (vilket jag är tacksam för) och möbler till personliga saker som kläder och annat. Det blir en hel del vändor till soptippen (där jag turligt nog jobbar). Fasaden är röd med svarta knutar, sambon som är dalmas tycker att det ser förskräckligt ut, en stuga ska vara röd med vita knutar, så han får ägna sommaren åt att måla och fixa. Även inomhus behöver det spacklas och målas. Vi har inte heller el men tänkte köpa gasolplattor och gasolkamin så man kan vara där lite mer. Är det någon som har tips så dela gärna med er.
Den så kallade komposten är ett kapitel för sig. Då den är fallfärdig tänkte jag rensa ur den och bygga ny, men även den är full med skräp; armeringsjärn, soppåsar och stolsdynor blandat med gamla äpplen och trädgårdsavfall i en enda röra. Suck!
Igår började vi iallafall göra ordning för pallkragelandet som har hög prioritet för mig, då grönsaksodlingen är den största anledningen till att jag ville ha koloni från början.
M v h
//Karin
|