Nu kanske vi spårar ur lite men ...........
Bor i en liten håla ,10 000 invånare. För c:a 20 år sedan flyttade vi in i en radhuslänga , fem hus. I ett av husen bodde en ensamstående kille i 30 - års åldern. Han hade ganska många syskon , vill minnas att det var fem, men endast en bror umgicks med honom. Tyckte bra om honom , han var lätt att prata med .
Snart nog så började en del av de andra grannarna att tala om för mig att han var inte som " andra". Hade väl själv förstått att han var homosexuell men det rör varken mig eller min man i ryggen. Som redan andra sagt här så har ingen, säger ingen , att göra med vad man har för läggning om det inte skadar andra på det ena eller andra sättet. En av de kvinnliga grannarna tordes inte släppa ut sin son och uppmanade mig att se efter mina barn, då 4 resp 2 år gamla , eftersom han var " en sådan där". Själv ville hon inte vistas ute på sin altan när grannen var hemma eftersom hon tyckte det var obehagligt om han skulle stå och titta på henne!!!!!!!!
Killen fick nog efter något år av skitsnack och flyttade till Stockholm där han förhoppningsvis smälte in bättre och folk hade annat för sig än att tissla och tassla om hans " läggning".
Vi borde ha kommit längre nu , men det vete sjutton. Vuxna , och som man trodde förnuftiga människor, för över sina fördomar på barnen som tror att det är som mamma och pappa säger.
Tycker nog att det i den här frågan , likväl som i andra där folk betraktas som freaks , är som vår yngste son brukar säga: Det är inte freaksen som har problem det är de som pratar skit om dem som har det.
Linus, om igen , du har all rätt att vara den du är och tänk på att om andra upplever din läggning som ett problem så är det deras problem!
Ha det så gott!