Angående att vilja visa vem man är !
Jag
tror att det är så här: Det är inte lätt att vara homosexuell i vår värld , och även om man "kommer ut" till 100% och talar om för alla att man är homo, så får man ändå försvara sig och bli ifrågasatt för sin läggning vid olika tillfällen i livet, just för att alla inte kan acceptera andra som de är.
Om man dessutom av olika anledningar inte kan eller av hänsyn till andra, får "komma ut" till 100% utan måste fortsätta att till viss del dölja sin läggning, då tror jag att man i de forum och med de vänner som accepterar en som man är, vill visa vem man är just för att det inte spelar någon roll för de vännerna, det är så skönt att kunna stå för den man är helt öppet och känna att det är OK, och för att man fått lov att dölja det under så många år tidigare.....
Hej Flaxx
Du vet att jag blev väldigt glad när jag såg din pride-logga när jag var nybliven medlem i detta forum, och jag blev väldigt nyfiken på vem du var som person, av dina inlägg att läsa så verkar du vara en fantastiskt gullig kille, som också verkar mycket omtyckt på detta forum.
Jag vet ju inte hur ditt år har varit, men jag är glad att du tagit steget ut, och fokusera på de människor som är glada för din skull och som respekterar dig för den du är som person, för det har ju inte ändrats, du är ju samma människa idag som för ett år sedan förhoppningsvis bara lite lyckligare, eftersom du tagit detta steg. De i din omgivning som inte kan acceptera din läggning, får du försöka att strunta i eller välja bort om du mår dåligt av deras inställning.
Snillan