Jamen det har varit en helt underbar helg! Så inspirerande! Vi har återställt den andra av våra vanvårdade rabatter. Fick åka iväg och låna en cirkelsåg för att kapa till dom där trädgårdssliprarna vi köpte för tre år sen och bara slängde i en hög och sen tröttnade på. Nu ligger det snyggt runt ena rabatten som sagt och nästa helg , möjligen, möjligen (önskar, önskar) blir det tidigare, så skall den andra rabatten bli iordningsställd. Den tredje rabatten (eller egentligen den fjärde) - den nya - väntar vi med till det andra är klart. Nr ett klarade jag av helgen före påsk. Den väntar bara på sina nya lavendelplantor och att björken skall få musöron så att vi kan klippa till rosorna.
Jag måste säga det - Tack och lov för Skurupsborren! Fy så jobbigt det hade varit att gräva bort allt gräs som smygit sig in i rabatten (grott sig stadigt fast). Med borret var det lätt som en plätt att ta bort grässvålen.
TACK ni som tipsade om den! Och ni skall bara veta vad grannarna är imponerade/nyfikna. Dom kommer snart och lånar, det är jag rätt säker på