Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
framklätter1.jpg ( 61.96k )
Antal nedladdningar: 43 jo på framsidan har jag en klätterros som växer hejvilt den spretar ut och ser konstig ut...jätte vacker när den blommar men jag vill få den in mot väggen och upp inte ut vad kan jag göra
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Satte Maigold förra året, den är ruskigt taggig som Pimpineller är. Den kan bli stor 2 m hög och minst lika bred, växer spretigt. Kanske ska du inte låta den bli så stor ?
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
CITAT (Kajsa @ 15-04-2007, 23:48)
Satte Maigold förra året, den är ruskigt taggig som Pimpineller är. Den kan bli stor 2 m hög och minst lika bred, växer spretigt. Kanske ska du inte låta den bli så stor ?
jo det ska gudarna veta att den är taggig...sliter sönder mig om jag råkar komma åt den när jag ska göra något vid den synd bara för att jag tycker att den är så fin...sen sitter den ju "mot" väggen så jag vet inte vad jag ska göra om den inte ska bli så stor jag är ju en sån som har svårt att "se" hur det kan bli men det är ju det som är problemet att den växer spretigt...annars är den jätte fin tycker jag mot väggen
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"