CITAT (Yin o Yang @ 18-04-2007, 15:27)

For till KappAhl igår för att inhandla långbyxor. Kom ut utan inköp, deprimerad

och arg

på mig själv. Skulle vara tvungen att gå upp ett par storlekar, så nu blir det till att hålla igen

på kakor, godis och annat gott. Behöver kanske lite peppning ibland

när det är kärvt. Har lyckats få med gubben på noterna. Han har fortfarande inte gått ner det han gick upp på semestern i september

. Vi ska försöka en lite försiktig variant av GI-metoden, eftersom det inte är jättemånga kilon som måste bort, men 5-8 får gärna rasa av.
Känner igen mig precis! Fick en chock efter jul och nyår när jag köpte byxor och insåg att jag oxå hade gått upp en storlek i midjan och vågen visade högre siffror än någonsin tidigare

Men det var bara att spotta i nävarna och säga att nu ska jag vara konsekvent för en gångs skull. Arbetslöshet och därtill hörande håglöshet har medfört att jag har suttit stilla för mycket men det blev ändrade kost och motionsvanor. Nu har jag gått ned 6,5 kg och har ett BMI på under 25

så det går.
I går blev det simning 1000m på 45 min och en promenad i solen. Springa har jag aldrig tagit mig för i hela livet och det är fortfarande uteslutet men lättare motion duger det med.
Lycka till !