Oj vad ni kan!
Jaså där ser man! Citronmeliss kanske! Apelsinen stod ju utomhus i somras så det kan ju ha trillat ner något litet frö från luften. De enda kryddorna vi sådde i fjol var basilika, dill och persilja den liknar inte någon av dem. Oregano och mynta har vi fullt av men den ser inte heller ut så. Mamma sådde kanske något lejongap men det var ju för ett år sen och jag tror inte ens att de grodde eller kom i närheten av apelsinen. Annars odlar jag mest just plantor från roliga frukter jag ätit och hittat för att se vad det blir.
Här i lägenheten i Linköping får apelsinen vara på balkongen ibland och då är det bara fågelfrön som kan ramla ner. Men det finns väl inga frön i en vanlig fröblandning som ger såna plantor?
Citronmeliss har vi inte hemma... Jag försökte dofta lite på den men jag känner inget än för den är så liten. Ogräs låter ju tråkigt. De brukar ju vara så små och klena tycker jag! Den känns lite för stor och kraftig liksom men det är nog stor risk att det bara är ett tråkigt ogräs...
Oj så spännande! Hoppas jag kan hålla den vid liv så ska jag uppdatera er om doften när den blir större!
Någon kanske kan identifierar mitt vårdträd åxå! Odlat från en stor brun "nöt" som jag hittade i en park i Bryssel och planterade i trädgårdslandet!
vårdträd.JPG ( 969.5k )
Antal nedladdningar: 46